Billancering i Frankfurt: Nye Kia Picanto

Så er der nyt til alle Kia elskere. Den populære Picanto blev i onsdags præsenteret for verdens pressen på Kia’s Hovedkontor i Frankfurt. Kvindernes Bilmagasin var inviteret med til fest med paraplydrinks og street food.

 

Udviklingen går stærkt hos bilproducenterne i dag, men hos Kia går det rigtig stærkt. Der er sket rigtig meget både på design og kvalitet i løbet af de sidste 4-5 år. Fra at være en lidt kedelig og charmeforladt bil, til at være et friskt og populær ”hvermandseje” med et glimt i øjet.
Især hos kvinderne er Picantoen populær. Det er en praktisk lille bybil, som er nem at parkere, prisen er fornuftig og man får meget udstyr for pengene.

Lanceringen var en fest!
Da vi landede på Kias Hovedkontor i Frankfurt blev vi ledt op i elevatoren på aller øverste etage hvor dørerne gik op til et brag af en ”open-street-food-fest”. Op ad den røde løber blev vi budt velkommen af værtiner klædt i Ferrari-røde kjoler og i baren var bartenderne iklædt hvide uniformer. Musikken bragede ud af højtalerne og der blev disket op med paraplydrinks og street food i lange baner. Jeg manglede bare sandet på gulvet og mine badesandaler – så var det som at være til cocktailparty i sydens sol. Det var skønt!

 

Der stod den. Oppe på podiet. Den nye Kia Picanto. Funklende fin.  ”Urban City Car” er den blevet døbt. ”Den nye model bibeholder de lave driftsomkostninger, de kompakte dimensioner til bykørsel og det høje niveau af udstyr i forhold til prisen. ” fortalte Michael Cole, som er Chief Operating Officer hos KIA Motors Europe. ”Samtidig byder den på et nyt niveau af dynamik og præstationer samt den nyeste teknologi indenfor opkoblingsmuligheder og sikkerhedsfeatures. ” fortsatte han.

Value for money
Bilen er blevet lidt større, mere moderne at se på, og finishen er blevet opgraderet. Det er den i øvrigt hos mange af modellerne hos Kia. Det kunne jeg mærke, da jeg tog i dørhåndtaget for åbne døren. Lyden af døren, da jeg lukkede den igen, virkede også til at være blevet blødere og lækrere. De små billige mikro biler kan have en tendens til at have en forfærdelig ”klonk-lyd” i døren, når man lukker den. Det oplevede jeg ikke ved den nye Kia Picanto.
Designet havde fået et lille ansigtsløft, men ellers havde den ikke ændret sig markant fra den tidligere model.

Til trods for at bilen befinder sig i mikrobil klassen, virker det til, at man får ”value for money” i den nye Kia Picanto, som bestemt har et charmerende glimt i øjet.
”Picanto’en er en af KIAs mest solgte biler på verdensplan, og den tidligere model solgte over 1,4 millioner enheder, så man har høje forventninger til denne lille bybil, når den i slutningen af maj rammer butikkerne i Danmark.

1 svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *