Biltest: Lexus LC500 – Åh vi har savnet lyden af en V8’er

Lyden af en V8’er er en sjældenhed i dag, og derfor var det en befrielse endelig at høre lyden fra en vaskeægte køremaskine. Kvindernes Bilmagasin testede den nye Lexus LC500

Tag med Benedicte Engel (Stifter) med ud i den nye Lexus LC500

Ihhh, ja! Vi kan ikke få armene ned. På trods af det ikke så huske-venlige navn, så er Lexus LC500 en fantastisk køremaskine. Vi fik fornøjelsen til at være nogen af de første i Danmark, til at få en first drive i luksuriøse sportsvogn. Vi er svært begejstrede og det er ikke så underligt.

Fås både som kraftfuld V8’er & hybridvenlig V6’er

Lexus LC500 fås med to forskellige motorer både med og uden hybridteknologi.

Vi tog selvfølgelig en tur i den fine 3.0-liters V8’er med 464 hestekræfter og 540 Nm, som går 0-100 på små 4,7 sekunder. Her er det muligt både at få bilen med fastback & som convertible. Vil man have lidt Hybridkraft, jamen så fås LC500 også som en 3,5-liters V6 Hybrid med 359 hestekræfter og 350 Nm. Her fås den dog kun som fastback. Når vi gasser op reagerer motoren med det samme, og lyden er som skøn musik i vores ører. Bilen har faktisk en indbygget funktion, som gør at vi inde i kabinen kan høre accelerationen lige så kraftigt, som man ville hvis man stod udenfor. Det kan vi godt lide! ¨

Sort Lexus LC500 sportsvogn og Benedicte
Lexus LC500 er smuk på alle former – bare se flotte Lygter og frontgrillen

Ekstremt luksuriøst interiør

Vi var blown-away. Ikke kun på grund af motoren, men også interiøret. Vi træder ind i en verden af Alcantara & Læder – simpelthen. Sportssæderne er beklædt med det flotteste sorte alcantara-stof i fantastisk smukke syninger. Selv dørhåndtagene i mat-sølv er lige til at falde bagover om.

Sportsæderne er i et mix af Alcantara & læder, som både gør dem utroligt komfortable. Der er selvfølgelig memory-function, så vi hurtigt kan indstille sæderne til forskellige førere. (Selvom vi nok helst så det bare kun var os…) Vi blev overraskede over at se at der var bagsæder, og selvom pladsen ikke var den bedste – så var de MEGET pæne! Midterkonsollen er bred, og der er overraskende god opbevaringsplads. Vi er helt vilde med det fører fokuserede cockpit. Hele cockpittet vender mod føreren, og tillader dermed også en mere rolig atmosfære for passageren. Den store 10,3” touchskærm er indbygget i cockpittet, og det løfter bilens interiør til nye højder.

Vi blev overraskede over at det faktisk var Lexus’ egen platform og teknologi der lå i Lexus LC500, der er ikke nuppet noget fra Toyota Supra eller BMW Z4’eren. Selvom eksteriørets former måske har lidt inspiration fra den nye Toyota Supra, så er det også det. Bilen som Fastback er ikke prangende i gadebilledet, men så kunne man jo nuppe den i som cabriolet.

Læs også: Lexus er tilbage i Danmark i 2021 & priserne er på plads

Til gengæld så kører bilen som en drøm. Den ligger godt i svingene selv ved højere fart, og kan nemt manøvrere rundt på de små villaveje. Vil man give den gas, så kan man virkelig mærke at den ligger fast på vejen, og på intet tidspunkt føler vi at grebet slipper. LC500 er i sandhed en køremaskine!

Læg mærke til de fine udstående detaljer ved baglygterne, som former den genkendelige ‘L’-finesse, som alle Lexus modellerne har

Alt i alt er det en fantastisk sportsvogn. Det er synd der nok bliver færre af dem i fremtiden, da den helt klart giver en et stort smil på læberne.

Tak til Lexus Danmark for udlån af Lexus LC500, som ikke har haft indflydelse på indholdet.

Design 

5 ud af 6 stjerner til kørekomfort

Køreglæde & Køreegenskaber

5 ud af 6 stjerner til kørekomfort

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

FEMALE DRIVERS CLUB

Female Drivers Club er en relationsskabende og personligt udviklende netværksklub for kvinder. Der vil være spændende oplevelser med stærke bilbrands, inspirerende foredrag, og masser af goodies og hygge! Skriv dig op allerede i dag, så hører du mere.