Bilbranchen mangler som bekendt kvinde-tække. Else-Marie Jensen var en af de første biløkonomer i Danmark i 1999 og har lige siden haft succes med sit høje personlige serviceniveau.
Else-Marie Jensen var en af de eneste kvindelige biløkonomer i landet i 1999 og skulle være “dobbelt så god” som hendes mandlige kolleger. ”Jeg husker blandt andet en kunde, der kom ind i butikken, og jeg spurgte, om jeg kunne hjælpe med noget. “Ja, han ville gerne tale med en sælger.” “Det var jo så mig. ” fortæller hun. Heldigvis gik det godt og det har det gjort siden.
Leasing er det nye sort
Leasingbølgen skyller ind over bilbranchen, og det er blevet meget populært at lease sin bil. Dog kan det være svært at overskue mulighederne. Else-Marie Jensen har succes med et højt personligt serviceniveau og individuelle leasingløsninger. I dag arbejder hun som salgschef hos Leasing.dk. Her har hun travlt med at servicere alle de mange leasing interesserede kunder, for hun går nemlig meget op i den personlige service. Det er populært som aldrig før at lease sin bil – uanset om det er til privat- eller firmabrug. Det betyder også, at der er mange udbydere og tilbud på markedet. Det kan virke ganske uoverskueligt, selv for professionelle og erfarne leasingbrugere. Og den personlige behandling har hun stor succes med.
God kundeservice skaber tryghed og tillid
Salgschef Else-Marie Jensen forklarer succesen med, at kunderne møder “rigtig levende medarbejdere,” der gerne kommer ud og giver sig tid til at spørge ind til deres behov og har et indgående kendskab til muligheder og faldgruber. Selv er hun uddannet biløkonom fra Niels Brock Copenhagen Business College og har arbejdet med bilsalg og leasing siden 1999.
Det kræver stor viden om beregning af leasingydelse tilpasset individuelle behov og skatteforhold. Mit motto er tryghed og tillid, som især bygger på, at beregningerne er korrekte og ikke mindst realistiske, forklarer hun.
“A la carte-middag”
Else-Marie Jensen beskriver det som at spise på restaurant med et stort og spændende “a la carte-spisekort”, hvor tjeneren hjælper med at sammensætte menuen og vælge vine til. Personlig service og faglig kompetence er afgørende. Kunderne skal opleve, at de er i trygge hænder hele vejen. “Mange af vores kunder kommer da også igen, så et eller andet gør jeg nok rigtigt”, vurderer en smilende Else-Marie Jensen.
Blå bog
Else-Marie Jensen (1979)
Salgsansvarlig hos Leasing.dk med ansvar for biler og forhandlere.
1999-2002 Stud. biløkonom Niels Brock Copenhagen Business College / Autohuset Vestergaard A/S
2002-2004 Salgs- og mediekonsulent Auto Danmark A/S
2004-2006 Salgskonsulent/biløkonom Autocom+Bilpriser Pro
2006-2010 Account Manager ALD Automotive
2010-2011 Seniorkonsulent Autolease
2012-2015 Salgskonsulent Leasing.dk
2015-2016 Kundechef Leasing.dk
2016- Salgsansvarlig Leasing.dk
Yderligere oplysninger:
Else-Marie Jensen, salgschef, tlf. 51 63 35 43, emje@leasing.dk