Den Nye Hyundai i10

Den Nye Hyundai i10

En lille bil – et stort udtryk

Den nye Hyundai i10 med sit friske og ekspressive design samt et udvalg af advanceret teknologi, gør i10 til en smart følgesvend.
i10 giver dig den stil og fleksibilitet, du har brug for i en travl hverdag.

Fakta om testbilen

Bilen vi tester er Hyundai i10.
Teknisk data:

Motortype: 3 cylinderet MPI
Ydelselse: 49 kW (67 hk) og 96,1 Nm
Brændstof: Benzin.
Grøn ejerudgift: 1000,- kr. årligt
Gearkasse: manueltgearkasse (kan fås med automatgear, AMT).

Bagagerum: 252 liter.

0-100 km/t: 17,6 sek.
Tophastighed: 156 km/t (147 km/t med aut.gear.)

Km/l:  20,8 ved blandet kørsel
Anhængertræk: ikke muligt.

Tilvalg: Komfortpakke (4.995 kr.) og metallak (5.495 kr.).

Pris: 120.485 kr. for testbilen.

Jeg synes, at designet på den nye Hyundai i10 er væsentligt kønnere end sin foregænger. Den er frisk og har et mere sporty udtryk, som klæder den godt. Selvfølgelig skal der tilvælges lidt ekstra udstyr for, at den bliver mere stillig at kigge på. Den kører faktisk fint, dog er den ikke så støjsvag, men med de rigtig dæk, kan støjen mindskes. Jeg er vildt imponeret over pladsen i kabinen samt højden i kabinen. Der kan være 4 voksne i bilen. ISOFIX’en er smart gemt væk, men nem at benytte.

Interiør

Kabinen er ikke som den gamle i10. Kabinen byder dig velkommen med præcise mønstre, friske strukturer og den nyeste multimedieteknologi. Designmæssigt er der fokus på bløde overflader og skarpe linjer – det tiltaler mig. Bikube-mønsteret giver kabinen mere sportyness og raffineret look. Der er masseret af opbevaringsplads – lige fra handskerummet til i dørene. Dette er praktisk i en travl hverdag eller børnefamilien. i10 har faktisk et relativt stort bagagerum på 252 l. men når sæderne lægges ned får du 1.050 liter. Der er god plads foran – både i højde og brede.

Kabinens teknik er brugervenlig og der er to kopholdere – ved gearstangen. På skærmen får du et godt overblik over Apple carplay etc. 

Eksteriør

Hyundai i10’s nye design er formidabelt ift. forgængeren. Der er taget inspiration fra naturen – det er jeg vild med. De runde lygter har design efter bikuber, samtidig har Hyundai fokus på skarpe og bløde linjer. Det er en bil, som giver sine konkurrenter kamp til stregen når det drejer som om eksteriøret. Den skråner bagtil, men ikke så meget, at der ikke kan sidde en voksen person bagved. Dørene er brede nok til, at få en barnestol ind, uden at ridse eller ramme noget. Det som trækker ned er at den ikke har LED lys som standard.

Bikubemønster i de runde lygter og den sorte grill. 

Rummelig lille bybil

Bagagerummet er 251 liter og 951 liter med bagsæderne lagt ned, hvilket er en god størrelse, taget i betragtning af at det er en lille bybil. I forhold til sin foregænger – er der virkelig tænkt i detaljerne med den nye i10. Du får mere plads uden, at det ser klodset ud. Der er plads i handskerummet og i siddedørene. Bagagerummet er fint og rummeligt. Når du fjerner hattehylden får du endnumere frihøjde. Så der er plads til klapvogn, eller lignende hvis I skal på tur. Designet udviser sportyness og en lille fin detalje er de runde lygter med bikubemønster, som fuldende i10’eren indvendig og udvendig.

Bagagerummet er tilpas og der er plads under måtten. 

Udstyr

Udstyr i Hyundai i10 Essential:

  • 8″ touchskærm
  • Aircondition
  • Apple CarPlayTM
  • Bluetooth
  • Belyst bagagerum
  • El-spejle med varme
  • Højdejustérbart førersæde
  • Rat og gearknop i kunstlæder

Hyundai i10 har det mest gængse udstyr, dog vil jeg anbefale, at man vælge at tilkøbe Essential, hvis du har mulighed for det. Du kan læse mere om, hvad du kan tilføje af ekstraudstyr.

Biltest af Hyundai i10

Mange fine detaljer på udvendig og indvendig.

Hyundai i10 har imponeret mig, den er virkelig behagelig at køre i, sæderne er komfortable og passer godt i både bredde og sædelængde.
Bilen har mange fine detaljer der gør, at helhedsindtryk er virkelig godt. Førersædet er manuelt-betjent og dette trækker lidt ned, dog er der varme i sæderne og rattet. Der er et godt udsyn og der er ingen særlige blinde vinkler, selvom bilen har en bred C stolpe. Den er nem at parker og den ligger godt på vejen. Både i byen og på motorvejen ligger den godt – selv når det blæser. Der er  ingen baksensor/bakkamera til at guide ved parkeringen. Det som ville have været et ekstra plus med bakkamera. Det er nemt at tilkoble sin mobil til bilens system og det er virkelig brugervenligt.

Rattet er nemt og overskueligt. 

Køreindstilling

Hyundai i10 er helt klar bedst ved bykørsel, da støjen i bilen kun kommer fra enten hjulene eller vinden. Ved motorvejskørsel larmer den mere og man skal hæve stemmen lettere når man snakker sammen. Det er en fin bil til den nye billist eller dem som ikke vil betale kassen for en bil, som kan det meste som sine konkurrenter. Ligeledes er det en fin nr. 2 bil, en lille familiebil eller bybil.

Nem at parkere i små og smalle parkeringsbåse. 

LÆS MERE: Pressetur med Hyundai i10

Mulighed for opgradering

  • Trådløs mobiloplader til nyere smartphones
  • Baksensor og bakkamera
  • Varme i rat
  • 8″ touchskærm
  • Navigation incl. skiltegenkendelse
  • Bluelink

Bluelink: Tilkobles via din mobil, herfra kan du følge med i trafikken på din aktuelle rute, se vejrudsigten, tjekke brændstofniveauet, låse bilen op og i inde fra huset og som en vildt smart feature må jeg lige nævne, at du kan søge efter din i10 på parkeringspladsen, hvilket er genialt, når man har haft travlt og glemt alt om, hvor man satte bilen, da man ankom et par timer tidligere.

+/-  ved Hyundai i10

+
God lofts højde
Design
God bybil


Meget støj
Større motor, bedre Nm.
Kan ikke justere sikkerhedssele.

Konkurrenterne

Der er ikke umiddelbart nogle konkurrenter i samme prisklasse. Hyundai Danmark markedsfører Hyundai i10, som den eneste i sin klasse med 5-døre. Derfor kan man sige at den konkurrent, der kommer tættest på er KIA Picanto. KIA Picanto koster et par tusinde mindre end Hyundai i10. Hyundai i10 er større og der er bl.a. 50 liter mere bagageplads – det er faktisk segmentets største.

God plads i højde og brede. 

Pris på Hyundai i10

Priserne starter fra 99.995 ,- kr. Jeg vil råde til at købe ekstra udstyr, for at få den fulde oplevelse af Hyundai i10.

  • Metallak: 5.495 ,-
  • Designpakke: 6.495,-

Konklusion på Hyundai i10

Hyundai har gjort det godt. De har produceret en af Danmarks billigste biler med et passende valg af standardudstyr, som har givet et overordnet vellykket resultat. i10 er en god bybil eller bil nummer 2. Der er plads til det mest gængse i hverdagen, selvom den måske ikke syner af meget ude fra, så får du faktisk rigtig meget bil for pengene. Der er faktisk plads til 4 store fuldvoksne mænd, som skal ud på lang tur.
Er du på udkig efter en bil, hvor designet er optimeret og der ikke er gået på kompromis med komfort og udstyr, så er Hyundai i10 bestemt værd at kigge nærmere på.

Fælgene er med til at fuldende looket. 

Stiletter

Kvindernes Bilmagasin giver Hyundai i 10 følgende stiletter:

Design

4 ud af 6 stiletter

Køreglæde

3 ud af 6 stjerner

Value for money

4 ud af 6 stiletter

Testbilen var venligst udlånt af Hyundai Danmark. De har ikke haft indflydelse på indholdet i denne artikel.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *