Renault Captur teaserbillede

Renault Captur 2020 biltest

Renault Captur 2020 – her får du meget bil for pengene.

Renault Captur teaserbillede

Motorstørrelser på Renault Captur 2020

Den nye Renault Captur fås med 5 forskellige motorstørrelser, senere i 2020 kommer der også en plug-in version.

Benzin:

R3 1,0 med 100 hk.

R4 1,3 med 130 og 155 hk.

Diesel:

R4 1,5 med 95 og 115 hk.

Udstyrsvarianter

Du kan vælge mellem 2 forskellige udstyrsvarianter, Zen og Intense, som vi tester i denne uge.

Udvalgt udstyr i Intense:

  • Brugerdefineret speedometer med 7″ TFT skærm
  • Renault Multi-Sense
  • Læder multifunktionsrat med varme
  • Bakkamera
  • 2-farvet karosseri
  • 17″ “Bahamas” alufælge
  • Svævende midterkonsol E-Shifter (når du vælger versionen med automatgear)
  • Sort indtræk i velour og kunstlæder med grå kanter
  • 7″ EASY LINK multimedie system med navigation, smartphone deling og DAB, kompatibel med Apple Carplay.

Derudover kan du tilvælge en masse forskellige ekstra udstyr, såsom trådløs mobilopladning (2.000,- kr.), advarsel ved blinde vinkler (3.500,- kr.), opvarmet forrude (2.900,-), Bose anlæg (9.900,-) og meget andet.

Bilen set bagfra

Bagenden på ny Captur har fået et vellykket og sporty udtryk.

Fakta om testbilen

Testbilen er en Renault Captur TCe 130 EDC Intens.

Teknisk data:
Motor: 1,3
Cylinder: 4
Antal hestekræfter: 130 hk.
Brændstof: Benzin
Tank: 48 l.
Grøn ejerudgift: 1510,- dkr. halvårligt
Km/l: 15,7 km/l ved blandet kørsel (WLTP)
Gearkasse: 7 trins EDC automatgear med dobbeltkobling
0-100 km/t: 9,6 sek.
Tophastighed: 193 km/t
Anhængertræk: Bilen må trække 1500 kg.

Close up af fronten

Captur er klar til at erobre markedet for crossovere.

Design på Renault Captur 2020

Eksteriør

Den nye Captur er blevet virkelig pæn at se på. Designet er blevet skarpere og mere sporty og gør den til en værdig spiller på markedet for Crossovere. Den er blevet både højere, bredere og længere. Forlygte-designet, linjerne langs med bilen og den skarpe bagende, understøtter det sporty og mere SUV-agtige look.

front af bilen på afstand

Interiør

Kabinen er funktionel og i forhold til den tidligere generation, er dør-beklædning og instrumentbord i en blød plastik, som gør det behageligt at røre ved og pænt at se på.
Der er god opbevaringsplads, og testbilen har et svævende midterkonsol, som gør kabinen mere let og smart at se på. Her finder vi også den trådløse mobiloplader, som er gemt væk, så man ikke fristes til at se på telefonen, mens man kører.

Renault Captur kabine

Kender du det, hvor du forsøger at mase manual, servicebog og andre småting ned i handskerummet? Det er fortid i den nye Captur, som er designet, så handskerummet fungerer mere som en skuffe end et rum, den er rummelig og praktisk. Smart!

Nøglen har sit eget rum, så du altid ved, hvor den er. Jeg forstår dog ikke helt, hvorfor nøglen skal være så stor, den virker en anelse klodset.

Nøglen er praktisk anbragt i sit eget rum.

Biltest af Renault Captur 2020

Jeg går hen for at sætte mig ind i bilen, og allerede her bliver jeg positivt overrasket. Nøglefri funktionen fungerer virkelig godt og åbner, når jeg nærmer mig bilen. Når jeg forlader den, låser den selv og giver et lille bip fra sig, så jeg ved, at bilen er låst.
Jeg sidder godt i sæderne, der er delvist el-justerbare og rattet, som iøvrigt er det samme, som du finder i Clio’en, er af læder og behageligt at holde på.

Renault Captur forsæder

Sæderne er gode at sidde i og kan delvist justeres med el.

Kabinen

Jeg når aldrig at blive helt gode venner med touchscreen’en i den uge jeg kører i bilen, og brugervenlig vil jeg ikke kalde den. Jeg savner at kunne skrue op og ned for lyden på rattet og knapperne under skærmen virker lidt gammeldags. Til gengæld er det fedt med det 10,2″ digitale cockpit og den 9,3″ store skærm, som dog virker lidt voldsom i det ellers strømlinede interiør.

Bakkameraet giver et 360 grader view og det grafiske kan jeg ikke sætte en finger på. Selvom markeringerne er gode til at guide mig, irriterer det mig dog en smule, at jeg ikke kan få lyd på bagsensoren.

Bakskærm

Capturen er udstyret med et 360 graders bakkamera med god grafik.

Testbilen er udstyret med trådløs mobiloplader. Det er ikke ligeså effektivt, som når du lader med ledning i hjemmet, men det er en fin detalje at kunne oplade telefonen, hvis du bruger lang tid i bilen.

Jeg er fan af soltag med muligheden for at få mere lys ind, og så giver det en fornemmelse af, at bilen bliver større indvendigt. Der er 2 forskellige funktioner, så du enten kan nøjes med, at den åbner lidt i den ene ende, eller du kan kan hele soltaget tilbage og få maksimalt lys og luft ind.

Bagsæde og bagagerum

Bilen er udstyret med masser af USB stik, så der er rig mulighed for, at børnene kan bruge Ipad’en, hvis I skal på kør-selv-ferie.

Bagsæder

Der er god plads på bagsædet, som kan justeres, hvis der er behov for mere plads.

Der er god plads på bagsædet, som endda kan justeres med op til 16 cm. og skydes frem og tilbage alt efter om du har brug for ekstra plads på bagsædet eller i bagagerummet.

Bagagerum er på 406-536l. (afhængig af behovet for plads på bagsædet), og der er fin plads til indkøb, sportstasker, eller som jeg prøvede, med en børnecykel.

Der er god plads i bagagerummet, her med børnecykel og stadig plads til mere.

Køreegenskaber

Renault har ikke ændret meget ved køreegenskaberne i den nye udgave. Med MySense har jeg mulighed for at vælge mellem 3 forskellige køreindstillinger, eco, sport og neutral, og jeg mærker tydeligt forskellen, da jeg skifter over til sport og bilen strammer op, og bliver mere kontant.
Capturen kører udemærket, den er kvik i optrækket, men en anelse blød i sving og ved kurvekørsel, som vi kender det fra andre franske biler. Det mærkes dog mest når bilen presses, så kører du normalt by- og motorvejskørsel, vil det formentlig ikke genere dig.
Bilen er støjsvag og tager bump og huller i vejen nemt og uden problemer.
Automatgearet fungerer fint og gearskiftene mærkes ikke, når jeg kører. Responsen på bakgearet er derimod sløv og for et utålmodigt menneske som mig, er det frusterende nærmest at skulle tælle til 10, før gearet registrerer, at jeg gerne vil bakke.

Ved motorvejskørsel er der en del vindstøj fra A- og B stolpen, men på landevej og ved bykørsel er bilen støjsvag.

Vi var med da den nye Renault Captur blev præsenteret i Grækenland, læs vores first drive af bilen.

+/- ved Renault Captur

+

Design
Justerbart bagsæde
Pris

– 

Brugervenlighed på touchscreen
Sportslige køreegenskaber
Respons på bakgear

Front af bil med havn i baggrund

17″ Bahamas alufælge.

Konkurrenterne

Der er efterhånden kommet mange konkurrenter til Captur’en, men de mest oplagte er:

Peugeot 2008

Nissan Juke

Audi Q3

Peugeot og Nissan ligger i samme prisleje som Captur’en, hvorimod Q3 har en startpris, der ligger 100.000,- kr. højere.

Pris

Renault Captur koster fra 203.900,- kr. Vores testbil har udstyr for 48.700,- og har en samlet pris på 300.600,- dkr.
Privat leasing fra 2699,- kr. pr. mdr. og en udbetaling på kun 4.999,- Testbilsudgaven koster 3299,- pr. mdr.

Konklusion på Renault Captur 2020

Med den nye Renault Captur får du meget bil for pengene i segmentet. Det nye design har gjort bilen meget attraktiv og konkurrencedygtig, og så er der god plads. Er du på udkig efter en smart og rummelig bil til en overkommelig pris, er Capturen virkelig værd at se nærmere på.

Renault Captur bagende

Stiletter

Kvindernes Bilmagasin giver den nye Renault Captur følgende stiletter:

DESIGN

4 ud af 6 stiletter

KØREGLÆDE

4 ud af 6 stiletter

VALUE FOR MONEY

4 ud af 6 stiletter

Testbilen var venligst udlånt af Renault Danmark. De har ikke haft indflydelse på indholdet i denne artikel.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *