Skoda Scala sætter ny standard i mellemklassen

Skoda Scala sætter ny standard i mellemklassen: nyt navn, nyt design og ny teknologi. Kvindernes Bilmagasin har været en tur i Split for at se nærmere på Skodas nye hatchback.

Skoda Scala

Skoda Scala er den første bil på det Europæiske marked, hvor Skoda er skrevet med bogstaver på bagklappen i stedet for blot et logo.

I stedet for blot et logo, står der nu Skoda bag på bilen

Plads som i en Octavia
Skoda Scala er rummelig og der er masser af plads til en fuldvoksen mand på bagsædet. Selv i bagagerummet er der god plads med hele 467 liter og 1.410 liter når bagsædet er lagt ned. En ekstra lækker detalje er, at passagersædet kan lægges ned, så du nemt kan transportere din nye Ikea reol hjem uden at skulle køre med bagklappen åben.

Dynamisk og sporty. Den karakteristiske Tornadolinje får Scala’en til at se længere ud

9.2″ touchscreeen
Infotainment systemet er nemt og enkelt at betjene og touchscreen kan fås helt op til 9.2″ Vi har testet både Bolero og Amundsen infotainment systemerne. Med den største pakke, Amundsen, får du den store skærm og den pakke giver et bedre udtryk, bedre og skærm og ser mere lækkert ud.

Lækkert design og brugervenlig touchscreen

Prikken over i’et
Vi er vilde med de små detaljer Skoda tilbyder i Scala’en, f.eks. paraplyholderen i førerdøren, for hvorfor skal paraplyen altid ligge i bagagerummet, når nu man har brug for den når man stiger ud af bilen? I tankdækslet finder du en praktisk placeret isskraber, som samtidig fungerer som dækmønster måler, det er da smart!

Af andet ekstraudstyr vil vi fremhæve muligheden for elektrisk anhængertræk, så du med et tryk på en knap i kabinen kan folde trækket ud.

Der er mulighed for at tilvælge den elektriske bagklap, som kan åbnes med en fodbevægelse under bagkofangeren, for hvem kender ikke det med at stå febrilsk og lede efter sine bilnøgler i tasken samtidig med, at man forsøger at balancere indkøbsvarerne?

Smart lille holder til din Skoda paraply

Isskraber og dækmønster-måler i et

Motorer
Scala’en fås med 4 motorer. Den mindste er en 1.0 TSI 95 hk. med en 5 trins gearkasse, dernæst en 1.0 TSI med 115 hk. og 6 trins gearkasse eller 7 trins DSG automatgear. Den største benzinmotor er en 1.5 TSI 150 hk. som også har 6 trins gearkasse eller 7 trins DSG automatgear. Derudover er der dieselmodellen, 1.6 TDI med 115 hk. Vi testede både 1.0 TSI’en med 115 hk og 1.6 TDI’en. Dieselmotoren larmer desværre lidt som en gammel dieselmotor, hvorimod benzinudgaven var frisk og god i optrækket. I sidste ende handler det om kørselsbehov og alle motorer lever op til Euro 6d-TEMP-standarderne for emission. Der er således ingen grund til at være nervøs for at købe diesel.

Sidst men ikke mindst: sikkerhed
Scala’en har som standard frontassistent og vejbaneassistent og kan leveres med op til 9 airbags. Scala’en er Skodas første model, hvor du kan tilvælge Side Assist, en videreudvikling af Blind Spot, som er i stand til at opdage og advare mod køretøjer op til 70 meter bag bilen ved hjælp af både lys i sidespejlet og en alarm.

Scala’en kan desuden vælges med fuld LED lygter for og bag.

Scala’en er en vellykket mellemklassebil, og vi glæder os til at se den på gaderne i Danmark fra d. 15. juni.


Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

FEMALE DRIVERS CLUB

Female Drivers Club er en relationsskabende og personligt udviklende netværksklub for kvinder. Der vil være spændende oplevelser med stærke bilbrands, inspirerende foredrag, og masser af goodies og hygge! Skriv dig op allerede i dag, så hører du mere.