Continental: Hannoveraner-hesten er vores varemærke

Ædel, velproportioneret, en naturlig balance og elegante & elastiske bevægelser er bare nogle af de ord, som beskriver den meget smukke hesterace: hannoveraneren. Men hvad har det med Continental dæk at gøre? Det har vi hos Kvindernes Bilmagasin sat os for at undersøge.

Hannoveraneren er i hesteverdenen kendt som en typisk ride- eller konkurrence hest. Hannoveraneren er en race, som stammer fra Hannover i Tyskland og er i dag en af de mest udbredte hesteracer i verden. Det er en meget klog hest, og den har en styrke og bygning som gør den ideel til konkurrence, hvad enten det drejer sig om dressur, spring eller jagtridning.

Historien om hannoveraneren
Hannoveraneren blev fremavlet helt tilbage i 1735 af den engelske konge Georg II, som også var kurfyrste i Hannover. Han byggede et statsstutteri i Celle for at ændre hannoveraneren fra krigshest til lettere landbrugs- eller kørehest. Dette blev en succes og gjorde hannoveraneren til en populær kørehest.


Den tyske by Hannover’s Våbenskjold

 

Continentals logo
For at finde ud af hvor hesten dukker op i Continental’s logo, skal vi skrue tiden tilbage til den engelske konge Georg II’s tid hvor Hannover var fuld af industri, og der var gang i forretningslivet. Gummiproduktionen var på sit højeste, og Continental havde for alvor gang i produktionen. Selvom vi i dag kender Continental som den primære leverandør af dæk, så blev man dengang inspireret af Hannover’s våbenskjold, som forestillede en stødende Hannoveraner. Med hannoveraner-hesten, som er muskuløs, klog og har et godt sind, ønskede Continental at associere sig med begreber som styrke og klogskab, der var nogle af firmaets fineste værdier dengang, og endda er det den dag i dag.



Logoerne’s udseende op igennem tiden

 

Logoet dengang –  til i dag
Op igennem tiden har logoet ikke ændret sig ret meget, hvilket sender et signal om at virksomheden står ved sit logo og at den historiske DNA er bevaret gennem tiden. Samtidig er det et tegn på at medarbejderne er stolte af at være en del af Continental. Og brand identiteten har de i den grad formået at bevare – jeg er i hvert fald ikke i tvivl om, at der tales om ”dæk” når jeg ser Continental’s gule logo med den stejlende hest.

En enkelt lille ændring i designet lavede man dog i 2013 ved at fjerne det runde udtryk og opfandt sloganet “The Future in Motion”, der symboliserer “ansvar og styrke”.  Og ”ansvar og styrke” er helt klart begreber som koncernen arbejder ud fra i dag. Man har nemlig store ambitioner for fremtiden – med sin såkaldte ”Vision Zero-plan” arbejder man henimod ”Safe & Dynamic Driving” og en fremtid med nul trafikulykker.  

Sikke en dejlig tryg fremtid vi går i møde!

 


Continental’s logo i dag

 

 

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *