VW T-Roc: En lille rap sag

Ved første øjekast virker T-Roc’en som en høj rummelig bil, men jeg blev overrasket over størrelsen i kabinen. Kvindernes Bilmagasin har prøvekørt den nye crossover fra VW.

T-Roc er en crossover (altså mellemstørrelse af en hatchback og en SUV) og er en lille, men rap bil, som vinder ved nærmere bekendtskab. Den er kvik og hurtig i optrækket, og på trods af, at den virker lille, er der plads til en fuldvoksen mand på bagsædet. Testmodellen havde glastag som var til stor fornøjelse især for min 2-årige datter som nød at kunne se himlen mens vi kørte.

Infoskærmen var overskuelig og nem at betjene, selvom der var lidt start vanskeligheder med at få parret telefonsystemet med min Iphone. Min umiddelbare opfattelse er, at Volkswagen er tysk grundighed og god kvalitet, men mht. telefonsystemet er der plads til forbedring, ifølge dem jeg talte med lød det som om jeg stod i en svømmehal.

Læs også: Ny T-Cross – Volkswagens lille nye baby er født

Testbilen var udstyret med DSG automatgear som jeg personligt er stor fan af. Det fungerer bare og giver en let og glidende kørsel. Når bilen samtidig er udstyret med 190 hk og er forholdsvis let, føles det lidt som at køre i en komfortabel gokart, acceleration er der masser af og til trods for at jeg har en forkærlighed for store og lidt tunge biler, var jeg faktisk ret solgt på T-Roc’en.

DSG (automatgear) i T-Roc’en

Overskueligt instrumentbræt

En fed feature er muligheden for at ændre på køreegenskaberne alt efter terræn. Dvs. at du kan skifte mellem almindelige vejforhold, bjergkørsel og sne. Har du varer eller andet på bagsædet kan man ofte stå og fumle i mørke, men vores testbil var udstyret med Ambientebelysning i hvid så bagsæde var fuldt oplyst når man åbner døren, jeg er begejstret.

Der er masser af sikkerhedsudstyr i T-Roc’en bl.a. PreCrash, som registrerer kritiske trafiksituationer og forbereder personer i bilen og selve bilen på en mulig ulykke, fodgængerregistrering og træthedsregistrering

Med nødopkaldsservice som ekstraudstyr kan du ved at trykke på den røde SOS-knap få fat i Volkswagens nødhjælpscentral hele døgnet rundt. Ved ulykker med airbagudløsning tilkaldes der automatisk hjælp.

Du bør jævnligt køre ind på en tankstation og tjekke dæktrykket i bilen, da det kan udgøre en sikkerheds risiko at køre med forkert dæktryk. Men med dæktrykskontrolsystemet som T-Roc’en er udstyret med slipper du for at bekymre dig om lufttrykket, da systemet giver besked, hvis der mangler luft i dækket. En sikkerhedsfunktion som har været et EU lovkrav i alle nye biler siden november 2014.

Bagagerummet er forholdsvis rummeligt når man ser på størrelsen af bilen, og der kan nemt blive plads til både bagage og klapvogn.

T-Roc’en fås fra 237.897,- Kr. Vores testbil var T-Roc 2,0 TSI DSG 4MOTION Sport spækket med ekstraudstyr og står til Pris: 366.194,-  Om du så vil betale 10.998 for energetic orange metal vil vi lade være op til dig.

Min begejstring for bilen giver den 5 stilletter.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *