Toyota: Krogsgaard vil sælge hybridbiler til alle

Hybridbil er fremtiden og er kommet for at blive. Faktisk er Toyota nogle af de spillere på markedet, som er aller længst fremme inden for hybridbiler. Hos en af landets største Toyota forhandlere, Krogsgaard, går man forrest og har valgt at gå “all in” på hybridbiler. Men hvad er en Hybridbil? Og hvordan fungerer den i det daglige? Kvindernes Bilmagasin har kigget nærmere på den nye Hybrid Toyota C-HR.

hybridbil

Bilbranchen er i øjeblikket ved at tage et stort skridt ind i fremtiden. Fra at vi altid har skullet vælge imellem en benzin bil eller diesel bil når underskriften skulle sættes på slutsedlen, er der nu også kommet en hybrid bil på spisekortet. Hybridbiler er hottere end aldrig før. Ved at vælge en hybridbil tager du det bæredygtige valg og du sender de miljørigtige signaler.

Toyota er nogle af de spillere på markedet, som er aller længst fremme inden for hybrid biler. Faktisk er Toyotas strategi udelukkende at satse på hybridbiler, i hvert fald som det ser ud lige nu. Toyota mener, at i forhold til el-biler, så har batterierne stadig ikke en lang nok rækkevidde til, at de vil satse 100% på el. Det skal nok komme med årene, er de sikre på. Men lige nu satser de hårdt på hybridbiler. Ja, faktisk så hårdt at Toyota indretter nye bilhuse med en 100% hybrid salgsafdeling og hybrid-sælgere.  Det må da siges at de går “all-in” – og hvor er det dog rart. Nu kan man være sikker på at få en grundig og kyndig vejledning i valget af sin nye hybrid bil.

Toyota Krogsgaard går forrest
Det har en af landets største Toyota-forhandlere gjort alvor af, og besluttet sig for at indrette deres bilforretning således at den er dedikeret til Hybrid biler. Hos Toyota Krogsaard på Tagensvej i København kan du primært finde Toyotas hybridbiler og selv sælgerne er dedikeret hybrid-sælgere. Og det er altså et statement der vil noget. For at vise jer hvor hurtigt udviklingen går, så har jeg et lille eksempel jeg gerne vil dele med jer. For bare 4 år siden da jeg selv sad som salgskonsulent i en bilforretning, kom de første kunder ned, som havde hørt i krogene om de her nye el-biler. Dengang vidste vi ikke ret meget, vi havde ikke ret meget materiale på bilerne og vi havde ofte slet ingen biler at vise frem. Så I kan nok gætte jer til hvilken oplevelse kunderne fik ud af det. Kunderne var nysgerrige og det var frustrerende som sælger ikke at kunne besvare deres spørgsmål.

Som tiden er i dag, kan du ikke gå ind i en bilforretning uden at den tilbyder enten en el-bil eller en hybridbil. Den elektriske verden er blevet kæmpe stor på bare de 4 år, og alene det, at Toyota vælger at lave en hel Hybrid-salgs-afdelingen, siger lidt om, hvor vi er på vej hen.

Hvad er en hybrid bil så?
Toyotas CH-R er en hybrid bil, som har både en el-motor og en almindelig benzinmotor. Den fungerer på den måde, at når bilen kører i de lave omdrejninger, altså langsomt, så kører den med sin el-motor. Hvis du derimod træder til den, for at opnå en hurtig acceleration, måske fordi du skal overhale den forankørende, så går benzinmotoren ind og hjælper til. Bilen er indrettet således, at den selv finder ud af hvornår den skal bruge el-motoren og benzinmotoren.

Idiot-el-sikret
En hybrid bil kan altså ikke gå i stå, og du kan ikke glemme at lade den op. Fordi den skal slet ikke oplades. Det klarer den nemlig selv. Hver gang du trykker på bremsen, så lader den på batteriet. Og hvis du skulle komme ud i en situation hvor batteriet er løbet tør for strøm, så er det her at benzinmotoren går ind og overtager. Så du kan være helt sikkert på, at der aldrig vil komme ud i en pinlig situation, hvor du holder midt i et kryds og er løbet tør for strøm.

Toyota’s CH-R skiller sig ud fra mængden. Første gang jeg så den på gaden, skulle jeg helt tæt på bilen, for at se hvilket mærke det var. Jeg havde ikke lige gættet at det var en Toyota. Den har et meget futuristisk design som absolut er et friskt pust fra Toyotas ellers lidt konservative design-politik.
Den nye CH-R ser lille ud uden på, men føles stor indeni. Den skiller sig ret meget ud, i forhold til rigtig mange andre biler jeg har testet og den er lidt sin egen. Det som jeg elsker ved CH-R´en er, at den er 3 ting i en bil – en slags combi-bil. 1. Det er en super smart og nemt parkeret bybil, 2. den føles SUV-agtig og har en skøn siddehøjde og 3. det er en moderne hybridbil som henvender sig til dig der er firstmover, tænker på miljøet og lever et bæredygtigt liv.
Kørestilen i C-HR er lidt anderledes end den normale benzinmotor. Den har det med at larme en smule, i de høje omdrejninger og noget jeg skulle vænne mig til. Men tænker, at det må være en “hybrid-kørestil”, som vi ligeså godt kan vænne os til.

Og nu sidder du sikkert og tænker: “Ja, ja, den er god med dig, men bilen koster sikkert en formue”.Når Krogsgaard bygger et helt showroom kun med hybridbiler, så er det fordi de mener det. Hybridbiler er fremtiden – især C-HR´en er en af dem de sælger mange af, så den er bestemt også til en pris der er til at komme i nærheden af.
For knap kr. 250.000 kan du få en Toyota C-HR – så bor du inde i byen og ønsker dig en praktisk, nem-kørt, hybrid bil, hvor der er god plads til ungerne på bagsædet, eller nærmer du dig pensions alderen og bilparken i carporten skal neddrosles fra 2 til en bil, og du synes at det med hybrid lyder spændende, så står Toyota Krogsgaard på Tagensvej i København klar til at hjælpe dig. Og du kan ovenikøbet være helt sikker på at sælgeren kan svare på alle dine spørgsmål.

Ps. Lige nu er der god grund til at du prøvekører en C-HR. I ugerne 37-38-39 giver Toyota nemlig 100kr til Støt Brysterne for hver gang en C-HR er blevet prøvekørt.

Artiklen er skrevet i samarbejde med Toyota Krogsgaard

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

FEMALE DRIVERS CLUB

Female Drivers Club er en relationsskabende og personligt udviklende netværksklub for kvinder. Der vil være spændende oplevelser med stærke bilbrands, inspirerende foredrag, og masser af goodies og hygge! Skriv dig op allerede i dag, så hører du mere.