KVINDER

Var det Barbie, der kom kørende?

Det spørgsmål kan man ikke fortænke folk i at stille, når den blonde stylist og makeup artist, Maria Schøn, drøner rundt i sin skrigpink Jaguar.  Det er dog ikke et statement om, at life in plastic is fantastic, men om at gøre drømme til virkelighed.


Foto: Zenani

 Skrevet af Mette Leck

Engang var 34-årige Maria Schøn ligeglad med hvordan og i hvilket køretøj, hun kom fra A til B, så længe hun bare kom frem. Og så alligevel ikke. For drømmen om en pink bil, har altid ligget latent i hende.

” Jeg har altid drømt om, at få en pink bil. På handelsskolen brugte jeg meget af tiden på computeren på at kigge efter pink biler. Jeg fandt nogen, printede dem ud og satte dem på min kalender, så jeg altid kunne sidde og kigge på dem i timerne,” fortæller Maria Schøn.

 

At meget af tiden blev brugt på dagdrømmerier handlede også om, at hun i virkeligheden hellere ville være stylist og makeup artist, end at sidde på handelsskolen, men i Aalborg, hvor hun boede, var det ikke en uddannelse, man kunne tage, og hun havde ikke lyst til at flytte og havde heller ikke råd til at lægge de penge, som det koster at blive uddannet i den branche.

Det var først efter endt bankuddannelse og en efterfølgende afstikker til Schweiz med sin mand, at Maria Schøn ikke længere kunne lægge låg på drømmene.  Så hun sagde farvel til et godt betalt job som logistikansvarlig, og sprang først ud i en stylecoach uddannelse og sidenhen tilføjede hun også en uddannelse som makeup artist til CV’et.

 

Drømmen blev virkelighed
I dag har hun gjort det til sit levebrød at hjælpe kvinder med at finde deres helt personlige stil i sit firma Stylementor, som hun startede op for halvandet år siden. Her tilbyder hun garderobetjek, personlig shopping, håropsætning og makeup til fester og bryllupper, privatundervisning i at lægge makeup og meget, meget mere inden for styling.

”Det findes mange forskellige typer kvinder, og det er netop det, jeg elsker ved mit job. Det, jeg kan som stylecoach, er, at se den enkelte kvinde, hendes ønsker og behov. Jeg er mester i at se udover min egen lille næsetip og formår at sætte mig ind i kundens behov. Der er aldrig 2 kunder der er ens, og det skal jeg altid huske på. Jeg rammer mine kunder netop fordi jeg kan ”se” dem, og forstår dem,” siger Maria Schøn, der i øvrigt er mor til to, og selv beskriver Stylementor som sit tredje barn.

Og så er der det fjerde barn; den pink Jaguar XJ6 -3.0 deluxe Aut., som tidligere har tilhørt den danske konsul i Monaco, der fræsede rundt med Prins Henrik i den. Dog havde bilen en noget mere neutral farve dengang.

” For et år siden fandt min mand den her Jaguar. Den var så flot og i super god stand. Vi sad i lufthavnen og var på vej på kærestetur til Schweiz og fik lidt vin. Vi var i superhumør, og så besluttede vi at købe den. Vi ringede til ejeren og sagde, at vi ville komme og hente den, når vi kom hjem. ”

Som sagt, så gjort. Og således blev dagdrømmerierne fra tiden på handelsskolen også gjort til virkelighed.

”Ved den her bil var det vigtigste, at den var en lidt anderledes. Den måtte godt være lidt lækker. Farven var underordnet, for jeg vidste, at jeg alligevel skulle have pink folie på den, fordi det er min yndlingsfarve. Prisen spillede selvfølgelig også en rolle. Jaguaren kostede to millioner fra ny, det ville jeg ikke have råd til, så heldigvis gav jeg ikke det for den, og den er fra 2004, men det kan man bestemt ikke se, og den har mere udstyr end nye biler har i dag. Det var virkelig et godt køb jeg gjorde der.”

I dag er Maria Schøn, så vidt vides, den eneste indehaver af en pink Jaguar i hele Europa.

”Jeg får altid følelsen af power, når jeg sætter mig ind i min jaguar, og så minder det mig om, at  drømme altså går i opfyldelse. Alt kan lade sig gøre, hvis du tror nok på det og gør hvad du kan, for at bevæge dig hen mod det.”

 

Du kan læse mere om Maria Schøn på hendes hjemmeside Stylementor.dk

Drømmer du også om at få en bil i en helt speciel farve, og har du brug for hjælp til at finde den helt rigtige, så kontakt Kvindernes Bilmagasin 

Kvindernes Bilmagasin løftede sløret for den nye Mazda CX5

Kvindernes Bilmagasin løftede sløret af den nye Mazda CX 5 hos Gunner Due Biler i Køge i sidste uge. En helt særlig aften fyldt med mode, smykker, Formue Pleje og en lækker ny Mazda SUV, ligesom vi kvinder godt kan li’ den.

Loungemusik, pindemadder og lækre vine dannede rammen om den perfekte aften hos Gunner Due Biler i Køge. Her var Kvindernes Bilmagasin og Benedicte Engel inviteret til at løfte sløret af den nye Mazda Cx5 og holde et lille indlæg omkring kvinder og biler.

Den nye Mazda CX5 har netop haft præmiere, og modellen er den populære SUV, som vi kvinder elsker. Man sidder højt, har et dejligt udsyn, og bilen rummer masser af plads til barnevogne, golf bags, haveaffald, indkøbsposer etc. Aldrig har den været mere  harmonisk og indbydende at se på, og så er prisen også til at komme i nærheden af. Lige en bil for os kvinder!

Vi havde en skøn aften og kørte derfra med endnu en god fornemmelse af, at kvinderne følte sig priviligeret over, at der endelig var nogen der “talte deres sprog” hos Kvindernes Bilmagasin.

 

 

 

 

Signe Karoline Liljekvist: Formel 1 i Monaco – min drøm er gået i opfyldelse

Signe Karoline Liljekvist, stifteren bag “Kvindelige Formel 1 fans” på Facebook, er netop vendt hjem efter hendes livs største drøm – nemlig Formel 1 i Monaco. Kvindernes Bilmagasin har fået et lille udpluk af hendes dagbog som fortæller om hendes fuldstændig fantastiske oplevelser – dag for dag.

 

 

Så er jeg hjemme efter en fantastisk tur til Formel 1 i Monaco.🍾🏁🏎

Monaco er fuldstændig som jeg har drømt om. Vilde fester, smukke mennesker, hurtige biler og kæmpe yarts i havnen.

Torsdagen formiddag gik med at komme på plads på hotellet og ellers se FP2 om eftermiddagen. Vi nåede ikke at se FP1, men tror ikke at jeg er gået glip af noget!
Om aftenen var jeg kommet på gæstelisten til Red Bulls fest på deres båd, Energy Station.
Her var der fri bar og mad, og jeg kunne komme helt tæt på teamet, og fik også hilst på Christian Horner.
Jeg er jo kæmpe Red Bull fan, så min lykke var gjort her 😁😍.

Fredag er der ingen løb. Men med lidt tømmermænd, stod dagen på bytur og restaurant besøg om aftenen sammen med resten af gruppen.
Senere var jeg på Amber Lounge, som er en af de mest eksklusive natklubber i verden. De har kun åbent én weekend om året i Monaco.
Det koster 350,- euro at komme ind og 12.500,- euro for et bord (så vi stod op), men så er der også fri bar og top service.
Tja.. nok mest et sted for rige ældre mænd og unge smukke modeller 😁, men sjovt at opleve.

Lørdagen til FP3 og til kvalifikationen stod jeg på Rascasse med udsigt til pitten og paddock.
Nok det bedste sted at stå efter min mening, for alle racer kørerne gik frem og tilbage hele tiden, så jeg fik set de fleste af dem 😍. Må nok indrømme, at da jeg så Ricciarco første gang, sprang jeg op som en kåd teenage-pige ❤️.
Jeg nåede ikke at få noget mad her, da jeg måtte holde øje med alle racer kørerne. Det var super spændende at se dem alle gå frem og tilbage. Top underholdning!
Også her var der fri bar 🍾.
Lørdag aften var vi på Monte Carlo Bays strandfest. Her bor Hamilton og Vettel. Lewis var kort forbi, men ville ikke tale med nogle.
Bagefter var jeg et kort smut på Buddabar og få en drink, dét måtte jeg lige prøve ☺️.

 

Søndag, raceday!
Jeg så løbet fra Fairmont Hotellet, som har udsigt til hårnålesvinget og til tunnelen.
Her var der igen fuld luksus med mad og fri bar. Perfekt og spændende løb! Min helt blev jo nummer 3 🏁😁👍.
Så var der afterparty, og her blev der ikke sparet på noget. Jeg har set mænd købe 50 flasker champagne (pris 2.200euro/ stk.) for blot at hælde dem i poolen. Jeg er i chok!
Men skøn og sjov aften.

Mandag gik først med at pleje tømmermændene, og så ellers køre banen rundt.
Jeg fik sneget mig ind på David Coulthards hotel, lige i det øjeblik hvor Red Bull teamet var ved at tjekke ud 😁👍.

Ja, det er en kort fortælling om min tur, der er sket 1000 ting, og jeg kommer hele tiden i tanke om noget nyt ☺️.
Monaco en milepæl, og en tur som jeg har drømt om hele mit liv.

Advisory Board: Vi vil være Danmarks største bilsite for kvinder!

 

Mandag aften var Kvinderens Bilmagasin samlet på Fredensborg Store Kro, for at afholde sit første Advisory Board møde.

Det var første gang boarded´s medlemmer mødte hinanden og man fornemmede hurtigt alles interesse i være med til at gøre en forskel for kvinderne i bilbranchen. Der var masser af god energi og relevante input og aftenen sluttede narturligvis af med køreture i lækre biler og en udsøgt middag i restauranten på Storekro.

Vi siger et stort tak til Fredensborg Store Kro og tak for lån af biler til Ford Danmark, Mercedes-Benz CPH, British Motor Group og Audi Danmark.

 

 

*Sponsoreret indhold

Signe Karoline Liljekvist: Formel 1 er en top glamourøs sport

For mange mennesker er racerløb en kedelig sport, hvor bilerne bare kører rundt i ring. Det er en mandsdomineret verden med masser af larm, svære tekniske ord og betegnelser.
Racersporten er forbeholdt mænd, men flere kvinder begynder at interessere sig for de hurtige biler.
Kvindernes Bilmagasin har mødt Signe Karoline Liljekvist, som er vild med Formel 1 og som har lavet en Facebook gruppe for kvindelige Formel 1 elskere, fordi hun savner ligesindede.

Navne: Signe Karoline Liljekvist

Alder:  31 år

Job funktion: Projektassistent i VVS branchen i København

Nuværende bil: BMW 320

Fortæl os lidt om Motorsporten
Motorsport har mange forskellige kategorier.
Rigtig mange kender løbet Le Mans, som er et racerløb, hvor de kører i 24 timer. Der findes også NASCAR i USA, som der er lavet flere film om, og de hurtige specialfremstillede biler i Formel 1, som den danske Kevin Magnussen kører i.

Formel 1 er en glamoriøs sport med flotte biler og spændende baner rundt om i hele verden og top professionelle teams. Bilerne kan køre langt over 300km/t, og tager hurtigere sving og overhalinger. Det giver mange et adrenalinkick at se disse løb, som blot er en af grundene til, at sporten har vokset sig større og større.

Hvornår startede din kærlighed til motorsporten?
Så længe jeg kan huske, har jeg være fan af motorsporten, dog i perioder mere eller mindre.
Men jeg er særlig vild med Formel 1. Det meste af min familie er bil interesseret. Min farfar var mekaniker og har selv kørt på Roskilde Ringen tilbage i 50’erne, og min far er også mekaniker, så det har altid ligget til familien med benzin i blodet. Jeg er vokset op med, at vi så Formel 1 om søndagen i stedet for foldbold.
I dag i mit voksenliv ser jeg stadig løbene sammen med min farfar, dog kun med ganske få undtagelser.
Jeg har ingen veninder, som jeg kan dele min hobby med, og derfor er det dejligt med kvindegruppen på facebook, hvor jeg allerede har lært flere nye piger at kende.

 

Hvad er din drøm?
Min store drøm er at komme med i et Formel 1 team og rejse verden rundt, hjælpe til og se alle de spændende løb.

 

Hvad tænker du om kvinders forhold til biler generelt?
Jeg føler, at mange kvinder er usikre i trafikken og kun ser en bil som et transportmiddel, som skal transportere dem fra A til B. Jeg tror bare, at det er alle fordommene som præger os.
Tit bliver biler også forbundet med knækkede negle og beskidte fingre, men sådan behøver det jo slet ikke at være. Jeg synes, at Formel 1 er en top glamourøs sport.

 

Hvad tænker du om dét at være kvinde i  en “bil-verden”?
Tja jeg er blevet kontaktet af flere mænd, som gerne vil være med i vores kvindegruppe.
Først tænkte jeg: ’typisk mænd’, jeg har jo også fordomme! Men faktisk har flere skrevet til mig og rost os for vores initiativ, og forklaret, at de også mangler ligesindede at dele sporten med.
Det er måske mere tabu for mænd at stå frem og søge nye bekendtskaber. De andre Formel 1 grupper på nettet opfodrer heller ikke på samme måde til at mødes og se løb, og dermed skabe nye relationer.

 

Hvornår og hvorfor startede du din facebook gruppe?
Den 26 marts for at være helt nøjagtigt. Da dette års Formel 1 sæson startede i marts 2017, var vi nogle kvinder, som var samlet om interessen, og vi dannede gruppen Formel 1 – kvindelige Formel 1 fans på Facebook.
Det kan være rigtig svært som kvinde –  og ensomt at være fan af motorsporten. De færreste kender nogle at kunne tale med biler om, eller har en veninde til at se løb med. Vores gruppe er for kvinder, som er vilde med fart og Formel 1. Den skal hjælpe med at danne et netværk, – og vi er allerede godt i gang, da vi allerede har mødtes og set løb sammen.
Det er en lukket gruppe, hvor der ikke findes dumme spørgsmål. Vi håber på at kunne skabe et stort fællesskab for kvinder, som er vilde med Formel 1.
Det er virkelig en hyggelig lille gruppe med sjove opslag og kommentarer, små konkurrencer og selvfølgelig vores events om at se løb sammen. Jeg selv personligt søger også en veninde at rejse sammen med og se løb.

Mit mål er selvfølgelig også, at gruppen kan være med til at få flere kvindelige Formel 1 fans.

 

 

 

.

 

 

FEMALE DRIVERS CLUB

Female Drivers Club er en relationsskabende og personligt udviklende netværksklub for kvinder. Der vil være spændende oplevelser med stærke bilbrands, inspirerende foredrag, og masser af goodies og hygge! Skriv dig op allerede i dag, så hører du mere.