Nissan Juke Biltest

Nissan JUKE 

Nissan Juke har redesignet sig selv.

Teknik

Motor: 3 cylindret benzinmotor på 1.0 liter

Ydelse: 117 hk ved 5.250 omdr./min

Max. moment: 180 Nm ved 1.750-4.000 omdr./min

Gearkasse: 7 trins aut. dobbbeltkoblings gearkasse

Brændstofforbrug: 15,6 km/l. ved blandet kørsel (WLTP)

CO2: 145 g/km

Tophastighed: 180 km/t.

Acc. 0-100 km/t.: 11,1 sek.

Køreklar vægt min/max: 1.210-1.258 kg

Totalvægt: 1.725 kg

Anhængervægt m./u. bremser: 1.250kg/638 kg

Bagagerum: 422 liter

Udstyrsvarianter

Du kan vælge mellem 4 forskellige udstyrsvarianter: Visia (manuelt gear), Acenta, TEKNA 17/19” og N-design , som vi tester i denne uge.

Udvalgt udstyr i N-design:

  • Førsteklasses monoforme sportssæder med indtræk delvist i læder
  • Nøglefri betjening med I-key og start/stop-knap 
  • Valg af køreindstillinger (Normal / Sport / ECO) 
  • 360 graders kamera når du skal parkere
  • NissanConnect Services
  • Bluetooth® + USB + AUX + 12V
  • Frontairbag til fører og forsædepassager, side- og gardinairbags
  • Ambient belysning i dørene og ved gearstang
  • 19″ alufælge “Akari” (225/45 R19)

Derudover kan du tilvælge en masse forskellige ekstraudstyr bl.a. Bose® Personal® Plus Audio System (7.500 kr.), Tech Pack DCT (13.600 kr.) og meget mere.

360 graders kamera gør parkeringen til en leg.

Testbilen har følgende fabriksmonterede ekstraudstyr :

N-Design udstyr* samt DCT aut. gear inkluderet.

BOSE (4 højttalere og 2 højttalere i nakkestøtterne på forsæder) Kr. 7.500.

Tech Pack (ProPILOT = aktiv vognbaneassistent og adaptiv fartpilot, traffic jam pilot, intelligent around view monitor, moving object detection, advarsel om biler i den blinde vinkel og blind spot intervention, intelligent træthedsregistrering, cross traffic alert samt parkeringssensor for) Kr. 13.600.

Premium Traffic og Navigation Services Kr. 2.600.

 

N-design

N-Design indeholder bl.a.: 2-tone lak og pearl metallak, klimaanlæg, regnsensor, mørktonede ruder bag, intelligent nødbremse med registrering af fodgængere og

 cyklister. Sort Alcantara på instrumentbord, detaljer på dørene samt forreste armlæn. Skiltegenkendelse, Apple CarPlay/Google Android Auto, forberedt for WiFi og stemmestyring, NissanConnect Services, Nøglefri betjening med i-key og start/stop knap, valg af køreindstillinger (normal, sport, eco), LED forlygter, kørelys/tågebag- og forlygte, 19” alufælge ”Akari” (225/45 R19).

Fælgene er som kirsebærret på toppen af isen.

*Lanceringspakke: valgfrit originalt tilbehør for mindst kr. 15.000 eller valg af

pakke indeholdende: 17” Bridgstone vinterhjul, gummimåtter med kant, indstigningslister med lys, vendbar bagagerumspakke og dekorationsliste i sølv til kofanger fra Acenta udstyrsniveau og op.

Design på Nissan Juke 

Eksteriør

Den nye Nissan Juke har i forhold til sin forgænger et mere sporty look. Designet er sporty og giver nogle af sine konkurrenter baghjul. Når det kommer til eksteriøret er mindre godt bl.a. nævnes de malplacerede tågelygter. De giver et forkert indtryk af den ellers så pæne og imødekommende front. Bagfra er der ikke en finger at sætte, da det hele går op i en højere enhed. Nissan er sluppet godt fra den rent designnæssigt også selvom de har “lånt” boble-taget fra Toyota Supra. Dette har sin fordel, som jeg vil komme ind på i interiør. Rent størrelsesmæssigt, kan det være en stor bil og for andre en mellemklasse bil. Der er en del blinde vinkler du skal være opmærksom på, hvis ikke du køber eller leaser bilen med 360 graders kamera. De 19” alufælge giver Nissan Juke et råt og feminint look, som jeg er vild med.  

Designet er innovativt og har et råt look. 

Interiør

Kabinen foran er lækker at sætte sig ind i. Sportsrattet med de mange, men overskuelige knapper/funktioner gør det til en leg at køre bil. Du nyder de 6 Bose højtalere samt de 4 højtalere, der sidder i fører- og passagersædet. Det er helt klart noget, som varmt kan anbefales. Touch-displayet og dets funktioner er nemt og overskueligt. Der er ikke for mange knapper i bilen – det er lige tilpas. Der er god lændestøtte og generel støtte i sæderne. Der kan sågar sidde 3 på bagsædet. Der er 3 ISOFIX sæder, så du både kan have 1 foran og 2 bag i. Nissan begynder at få problemer ved luftdyserne, som de har “lånt” fra Mercedes-Benz. Derudover kan lynlåsen ses på sæderne foran – det gør bl.a. at Nissan Juke ikke fuldender stilen. Grundet taget skråner så meget bagtil, kan du ikke sidde bag i, hvis du er over 1.80 cm høj. Bagagerummet er derimod smart, da det er delt op i 2 niveauer. Du kan vælge at have det i højde med bagklap- åbningen eller sænke det. Det er brugbart, hvis du enten skal have en barnevogn, på tur/ferie etc. Derudover er der kun 8L til forskel på den nye Nissan Juke og storesøsteren Qashqai – hvilket er ret imponerende. 

Rattet er nemt at betjene samt at slå fartpilot til.

Nøglen har ikke sin egen lille plads, det kunne ellers have været behageligt samt har nøglen et anonymt design. Det er en fryd for både øjne og sjæl at sætte sig bag rattet. Det som jeg bemærker efter noget tid, er den smalle forrude og bagrude. Der masser af sikkerhedsudstyr, men forruden og bagruden bliver hurtig smal i forhold til sine omgivelser.

Læs også vores test af BMW Z4

Biltest af Nissan Juke

Jeg går hen for at sætte mig ind i bilen, og allerede her bliver jeg positivt overrasket. Designet er med til at give en helt anden oplevelse af bilen – du fornemmer at bilen er større. Jeg sidder godt i sæderne, højtalerne i de to forreste sæder giver en fantastisk lyd – det skal opleves!

Bagagerummet er i to niveauer og dette er fremragende. 

Kabinen

Touchscreen’en er nem at benytte og den er brugervenlig. Der er god plads foran i kabinen. Mine 185 cm højde kan ikke sidde bag en på 180 cm. Når man sidder 4 fuldvoksne mennesker i bilen sidder man klemt – og ruderne til bagsædepassagererne kan virke små. Der er en god indstigningshøjde samt loftshøjde foran. Når du kører ved både 80 km/t og 110/130 km/t kan man sidde og snakke normalt sammen – Den er meget støjsvag, hvilket gør den til en fryd at køre. Bakkameraet giver et 360 grader view og det grafiske kan jeg ikke sætte en finger på.

Testbilen er udstyret med USB-stik. Det er ikke ligeså effektivt, som USBC-stik, hvilket vil optimere lydkvaliteten i højtalerne. 

Bagsæde og bagagerum

Bilen er udstyret med masser af USB-stik, så der er rig mulighed for, at børnene kan bruge Ipad’en, hvis I skal på kør-selv-ferie.

Den skråner meget bagtil, dette kan for nogle give problemer med indstigning.

Der er fin plads på bagsædet, hvis man er barn – er man 4 fuldvoksne på over 180 cm, kan pladsen hurtigere blive trang. Derudover er der kun 8L. til forskel på den nye Nissan Juke og storesøsteren Qashqai – hvilket er imponerende. 

Der er god benstøtte og selen kan justeres, så den passer netop til dig foran.

Bagagerum er på 422L. og der er fin plads til indkøb, sportstasker, eller barnevogn – når den ekstra bagagerumsplade tages ud. 

Køreegenskaber i Nissan Juke

Nissan har ændret meget ved køreegenskaberne i den nye model – Nissan har optimeret med en del teknologi. Med “Mode” har jeg mulighed for at vælge mellem 3 forskellige køreindstillinger, Eco, Comfort og Sport. Jeg mærker tydeligt forskellen, da jeg skifter over til sport og bilen strammer op, og bliver mere kontant.

Juke’en kører godt, men den er lidt langsom i optrækket. Den ligger godt i sving og ved kurvekørsel. I ECO er bilen sløv, men mere støjsvag, end når jeg kører den i sport. Hvis du primært kører i byen eller på motorvej, kan ECO sagtens benyttes, da den bliver mere støjsvag og går længere på literen.

Bump og huller i vejen kan stadigvæk mærkes, da undervognen/affederingen er hård.

Automatgearet fungerer optimalt og gearskiftene mærkes minimalt når jeg kører. Bilen har en virkelig god brændstoføkonomi og på 8 dage behøvede jeg ikke at tanke bilen. Jeg kørte over 600 km. Shiftpads´ne er når der går legebarn i en – jeg synes det er en sjov detajle som jeg er vild med. 

Ved kørsel generelt er der en del støj fra dækkene – derfor vil jeg anbefale dig at købe ordentlige dæk at montere på bilen, da det faktisk er den mest irriterende støj, som bilen frembringer.

+/- ved Nissan Juke

+

Design all-around

Gode sæder

Sikkerhed

God indstigningshøjde

– 

Dækstøj

Malplacering af tågelygter

Interiør “lånt” af andre bilmærker.

Small forrude og bagrude

Konkurrenterne

Der er efterhånden kommet mange konkurrenter til Juke’en, men den mest oplagte er VW T-Roc og Skoda Kamiq.

Er du på udkig efter en lækker crossover i en lidt billigere prisklasse, er Skoda Kamiq et oplagt valg.

Pris på Nissan Juke 

Priser inkl. levering

JUKE fås fra kr. 201.590*

Den aktuelle model koster (testbilen ekskl. udstyr) kr. 280.590

Den aktuelle model koster (testbilen inkl. alt udstyr) kr. 304.290

Konklusion på Nissan Juke

Med den nye Nissan Juke får du en bil, som giver dig designmæssigt fryd for øjet når den holder parkeret – den er både sporty og en kæk bagende fuldender looket. Pladsen i bilen er enten til parret eller den lille familie. Der er sket meget fra forgængeren, der er kommet styr på teknologien, køreegenskaberne og jeg kunne blive ved. Det er en god hverdagsbil. Dog skal man vælge at tilkøbe et par ekstraudstyrspakker såsom: N-Design, BOSE, Tech Pack, DCT, da det er med til at skabe den ideelle Juke. Dertil skal det nævnes at Nissan har en virkelig god og smart app: NissanConnect – Her har du mange funktioner, som vil gøre din hverdag lettere – du kan lave teenager-sikring på, så hvis den køre ud af et bestemt område eller bliver stjålet kan du se, hvor den er samt åbne og låse bilen og meget mere. 

Stiletter

Kvindernes Bilmagasin giver den nye Nissan Juke følgende stiletter:

DESIGN 

4 ud af 6 stiletter

KØREGLÆDE 

3 ud af 6 stjerner

VALUE FOR MONEY 

4 ud af 6 stiletter

Testbilen var venligst udlånt af Nissan Danmark. De har ikke haft indflydelse på indholdet i denne artikel.

Tags: børn i bilen, CrossoverValueformoney

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *